Oras
  • Bucuresti-Ilfov
  • Bucuresti

Intrebari frecvente

Generale

Urbo este ghidul tau online prin toate firmele din Bucuresti, de la restaurante si cafenele pana la magazine sau benzinarii. Urbo iti gaseste, arata pe harta si iti povesteste parerile altora despre locurile care te intereseaza. Am creat astfel enciclopedia orasului tau.

De ce sa folosesti Urbo, cand in schimb ai putea suna un prieten? Urbo se diferentiaza fata de traditionalul mesaj dat mai departe din auzite (de cate ori a avut soacra dreptate?). Astfel, Urbo:
Creeaza o atmosfera relaxanta si interactiva unde oamenii adevarati pot sa-si exprime parerile asupra locurilor frecventate de ei;
Formeaza o comunitate puternica ce simte si cunoaste necesitatea exprimarii libere si e constienta ca parerea ei e mai puternica decat orice reclama tipatoare.

Nu credem ca exista vreo persoana care sa nu aiba nevoie din cand in cand de Urbo, dar in general utilizatorii nostri sunt formati din:
Orasenii implicati, dragii de ei,care intotdeauna sunt pusi la current cu cele mai tari locuri si evenimente si se bucura sa impartaseasca stiinta lor comunitatii.
Oameni normali care au vizitat un local sau au folosit un serviciu si vor sa impartaseasca tuturor experienta si parerea lor.
Cei nou sositi intr-un oras care vor sa cunoasca mai bine punctele de interes si perspectiva localnicilor asupra lor.
Oricine doreste sa afle informatii curente, indiferent de zona de interes.
Chiar si cei ce detin afaceri despre care se vorbeste pe Urbo si care vor sa ia pulsul comunitatii in ceea ce priveste serviciile lor.

Pur si simplu tastezi orice te intereseaza, fie ca este numele unei firme, unei strazi, unui produs, numele mancarii favorite, sau pur si simplu orice alta combinatie de cuvinte iti vine in minte. Bara noastra de cautare iti va returna cele mai bune rezultate printr-un algoritm de care insusi Einstein ar fi fascinat. Gandeste-te la ea ca la prietenul acela care stie tot despre oricine!

Desigur, poti sa creezi profilul unei afaceri chiar daca nu ai vreo legatura cu ea, alta decat sa stii cum se numeste si unde se afla (altfel nu prea ai avea sa ce scrii, nu?). La fel de usor poti sa modifici si datele despre o firma, astfel incat cele mai bune informatii sa fie facute disponibile tuturor. Usor, usor aflam impreuna totul despre toate.

Primesti puncte pentru orice parere scrisa, pentru orice apreciere primita din partea membrilor, orice poza sau videoclip adaugat si pentru multe altele. Ca sa intelegi mai bine cum functioneaza sistemul nostru, intra pe pagina Cum sta treaba

Acestea reprezinta diferite titluri care le dam utilizatorilor nostrii in functie de activitatea si vechimea lor pe site. Cu cat cineva este mai activ pe Urbo, postand, comentand, creand continut, cu atat acesta va avea un rang mai mare si, astfel, va deveni acel utilizator ale carui pareri vor fi intotdeauna citite cu un altfel de interes de catre ceilalti.

Premiile sunt multe si mereu se schimba, difera de la ecusoane, cani, tricouri, pana la premii substantiale. Sa nu te surprinda nici eventualele invitatii la diferite evenimente din oras, sau pur si simplu, o invitatie la o cafea cu unii dintre fondatorii Urbo.

Pentru a putea contacta un utilizator, e necesar ca acesta sa-si fi dat acordul pentru a primi mesaje de la alti membri, bifand, atunci cand isi editeaza profilul, casuta "Formular personal de contact". Daca a bifat aceasta cazuta, atunci vei vedea sub poza sa de profil un buton pe care scrie "Trimite mesaj". Daca nu vezi acest buton, inseamna ca nu poti contacta respectivul utilizator. Dand click pe acel buton, se deschide o fereastra in care tu poti scrie mesajul tau pentru acel utilizator. Mesajul ajunge in contul de e-mail al utilizatorului pe care el l-a folosit pentru a se inscrie pe site, iar conversatia dintre voi este una privata si pe care nimeni altcineva nu o poate vedea. Este obligatoriu sa completezi atat subiectul mesajului, pentru ca acelasi subiect il va avea si e-mailul pe care el il va primi si vrei sa te asiguri ca il citeste, cat si campul mesajului, fireste. Atunci cand dai reply la un e-mail trimis prin intermediul Urbo.ro, acesta va ajunge in casuta de mail a celui care ti l-a trimis (si ii poti vizualiza adresa de la care a trimis mesajul).

In primul si primul rand, pentru a fi disponibile notitele, trebuie sa bifezi casuta cu numele "Notite personale pe profilul firmelor" de la sfarsitul paginii de editare a profilului tau. Apoi, pe profilul oricarei firme, va aparea in dreapta sub 'harta' si sub 'etichete' un spatiu unde iti vei putea nota orice idee legata de firma respectiva. Dupa ce ai salvat-o, aceasta va ramane mereu acolo, sa nu te lase sa uiti de ideea notata (desigur, daca doresti o poti sterge sau modifica). Daca cumva ai adaugat firma si la 'Bookmarks', notita scrisa va aparea si in dreptul firmei pe pagina de 'Bookmarks' de pe profilul tau.

Ghidurile reprezinta o grupare de firme selectate de creator, care servesc unui scop anume. Indiferent de scop ("Ghidul celor mai bune restaurante cu specific indian", "Ghidul celor mai bune magazine cu daruri de ocazii" etc.), ghidurile noaste reprezinta o metoda interactiva prin care afli mai multe despre firmele din orasul tau si despre preferintele celorlalti cronicari.

Despre Profil

Intai si intai te loghezi, apoi dai click pe butonul din dreapta "Contul Meu": aici iti vei putea modifica toate setarile profilului tau.

Nu vei putea avea conturi multiple. Incercam sa descurajam o persoana sa-si exprime aceasi parere in legatura cu o afacere sub diferite conturi, pur si simplu nu e in spiritual comunitatii care vrem sa o promovam.

Conform Termenilor de Utilizare, puteti sa va incheiati activitatea ca membru Urbo prin dezactivarea Contului Personal si prin incetarea accesarii si utilizarii in totalitate a serviciilor Urbo.

Un prieten pe Urbo.ro este un utilizator cu care ai anumite afinitati si cu care vrei sa mentii legatura mai usor. Daca devii prieten cu cineva pe Urbo.ro, in "Noutati" poti vedea toata activitatea prietenilor din lista ta: check-in, mesaje, pareri etc.

O data creat contul pe Urbo.ro, vei putea accesa toate celelalte site-uri ale noastre folosind acelasi cont si parola.

Notificarile reprezinta anumite mesaje care te informeaza cand un utilizator scrie ceva legat de continutul tau. Rolul notificarilor e sa faciliteze comunicarea dintre utilizatori.

Noutatile te ajuta sa fii mereu la curent cu activitatile prietenilor tai. De aici poti sa afli pe unde au mai fost acestia, ce pareri au mai scris sau ce poze au mai facut.

Invitatii

Le poti spune prin viu grai, bineinteles. Dar de ce sa faci asta cand poti proceda intr-un fel care prezinta avantaje si pentru tine? Ca utilizator Urbo.ro, tu ai un link unic, iar daca cineva isi creeaza un cont pe Urbo.ro folosind acest link unic, tu primesti 20 de puncte. Gasesti linkul tau unic de utilizator in contul tau, in josul paginii. Fa-l cunoscut si castiga puncte!

Totul despre pareri

Poti sa scrii despre orice afacere care are legatura direct sau indirect cu publicul; vorbim aici despre baruri, restaurante, spa-uri, pana la dentisti, mecanici, institutii si ONG-uri.

In general, parerile tale ar trebui sa exprime o experienta personala. Fie ca este o lauda, critica, sugestie, un pont sau o poveste interesanta pe care ai trait-o, te incurajam sa o impartasesti si celorlalti. Doar asa comunitatea noastra o sa prinda puterea necesara pentru a face firmele sa intoarca mai intai urechea la ce avem noi de zis.

Nu iti face griji despre acesti lucru, toate parerile sunt interesante tocmai pentru ca oameni ca tine aleg sa-si investeasca o mica parte din timpul lor pentru a-si impartasi opinia. In general fiecare utilizator are un stil aparte, acest stil este ceea ce face o parere sa fie cool.

In general nu ar trebui sa-ti exprimi punctul de vedere despre o afacere la care lucrezi sau ai lucrat. Dar, daca promiti frumos ca iti pastrezi obiectivitatea ca si cum ai vorbi despre oricare alta afacere, avem incredere in tine.

Desigur, ne intereseaza ambele aspect ale unei afaceri, atat cele bune, cat si cele rele. Daca ai avut o experienta neplacuta esti incurajat sa o impartasesti celorlalti. Nu uita sa pomenesti toate detaliile (stim cu totii cine se ascunde printre ele).

In niciun caz. Scopul si misiunea noastra este sa te ajutam sa-ti formezi o parere cat mai realista asupra afacerilor listate, astfel cel mai mare pret il punem pe experientele, parerile si vorbele comunitatii.

Cum fiecare parere are un stil aparte in care este scrisa, (amuzant, rautacios, plin de aforisme si ganduri adanci, sau plin de speranta, etc.) noi ii lasam pe ceilalti sa aprecieze stilistica folosita. Astfel, fiecare parere poate primi si un vot in functie de stilul in care acesta este scris. Insignele reprezinta un mod distractiv prin care observi predispozitia unui membru catre un anumit stil de a transmite informatia.

Se vor modera parerile exprimate, modificandu-se sau stergandu-se dupa caz:
- cuvintele si expresii vulgare;
- atacurile la persoana;
- parerile fara nicio legatura cu firma unde au fost postate;
- parerile cu zero continut;
- parerile scrise in intregime cu litere MARI.
Te rugam sa tii cont de aceste reguli cand postezi o parere pe profilul unei afaceri.

Check-in

Check-in este metoda simpla si interactiva prin care iti anunti prietenii unde esti si cum te distrezi. Poti sa faci check-in la orice fel de locatie, de la baruri sau cinematografe pana la parcuri sau magazine de moda, folosind doar iPhone-ul tau.

Cand faci un check-in privat, inseamna ca nimeni in afara de tine nu va putea vedea ca ai facut check-in in acel local. Totusi, check-in-urile private sunt luate in considerare atunci cand se calculeaza numarul total de check-in-uri ale unui utilizator. Totodata, este bine de stiut ca numele persoanei care detine cele mai multe check-in-uri intr-un local va fi facut intotdeauna public, chiar daca toate check-in-urile ei au fost private.

Cand faci un check-in public, inseamna ca toti utilizatorii UrboPEDIA vor putea vedea unde si cand tu ai facut check-in.

Un check-in este valid atunci cand nu incalca nicio restrictie. Doar check-in-urile valide sunt contorizate la numarul tau total de check-in-uri dintr-o locatie.

Exista cateva situatii in care desi vei putea da check-in nu vei fi punctat pentru asta. Aceste exceptii se intampla in cazul in care:

- Esti la o distanta mai mare de 350m de locul unde vrei sa faci check-in.
- Ai vrut sa faci check-in in 3 locuri diferite intr-un interval mai scurt de 10 de minute.
- Ai vrut sa faci check-in in acelasi loc intr-un interval mai scurt de 4 ore.

O persoana are un regat in momentul in care, acea persoana detine titlul de "Rege/Regina la palat" intr-un local, adica are cele mai multe check-in-uri valide acolo.
Cum localurile cauta sa-si rasplateasca cei mai fideli clienti, Regii si Reginele sunt primii care beneficiaza de promotiile si ofertele lor speciale. Asa ca foloseste optiunea de check-in mai des si bucura-te de reducerile din orasul tau.

Poze & Videoclipuri

Poti uploada orice imagine vrei tu care este reprezentativa pentru afacerea respectiva. Atunci cand faci pozele, gandeste-te la ce crezi ca ar trebui sa surprinzi astfel incat sa ajuti sa-si faca o prima impresie asupra afacerii fotografiate.

Video-urile sunt in general pentru baruri, puburi, cluburi. Astfel, acele video-uri care surprind atmosfera dintr-un astfel de local sunt cele mai incurajate.

Nu vei pierde dreptul de autor asupra fisierelor tale, ele sunt protejate prin legea drepturilor de autor. Insa, daca vrei sa fii sigur, poti aplica un watermark.

Pentru afaceri si proprietarii lor

In cazul acesta contacteaza-ne, spune-ne cine esti, si hai sa-ti cream/actualizam impreuna profilul cu informatiile generale despre afacere, astfel incat sa fie cu siguranta cele corecte si curente. Alaturi de noi o sa fii mereu in stransa legatura cu publicul tau tinta si vei auzi exact ce au de zis persoanele care ti-au vizitat afacerea.

Probleme Tehnice

Rezolutia maxima pe care o recomandam este de 3000x3000 pixeli (daca poza ta depaseste, o vom redimensiona noi), iar cea minima de 200x200 pixeli. De asemenea, poza nu trebuie sa depaseasca marimea de 4MB.

Nu trebuie sa iti faci griji din cauza asta, pentru ca practic nu adaugi un video in baza noastra de date, ci doar ne trimiti un link pe care noi il folosim pentru a difuza video-ul.

Pentru orice problema pentru care nu gasesti o solutie in aceasta sectiune, apeleaza la Forumul nostru.